Tuesday 28 November 2017

Malawi forex kryzys


Co powoduje kryzys walutowy Od wczesnych lat dziewięćdziesiątych zdarzało się wiele przypadków inwestorów walutowych, którzy zostali zaskoczeni, co doprowadziło do bankructw i ucieczki kapitału. Co sprawia, że ​​inwestorzy walutowi i międzynarodowi finansiści reagują i zachowują się w ten sposób Czy oceniają drobiazgi gospodarki, czy też postępują instynktownie. W tym artykule przyjrzyj się niestabilności waluty i odkryj, co naprawdę ją powoduje. Co to jest kryzys walutowy Kryzys walutowy spowodowany jest spadkiem wartości waluty krajowej. Ten spadek wartości negatywnie wpływa na gospodarkę, powodując niestabilność kursów walutowych, co oznacza, że ​​jedna jednostka waluty nie kupuje już tak często, jak kiedyś w innej. Aby uprościć tę sprawę, możemy powiedzieć, że kryzysy rozwijają się jako interakcja między oczekiwaniami inwestorów a tym, co te oczekiwania powodują. Polityka rządu, banki centralne i rola inwestorów W obliczu perspektywy kryzysu walutowego, bankierzy centralnie działający w gospodarce o stałym kursie walutowym mogą spróbować utrzymać obecny kurs stały, biorąc udział w rezerwach zagranicznych kraju. lub wahania kursu walutowego. Po co wejść w rezerwy walutowe rozwiązanie Gdy rynek spodziewa się dewaluacji. presja na spadek w walucie może naprawdę tylko zrównoważyć wzrost stopy procentowej. Aby zwiększyć stopę procentową, bank centralny musi zmniejszyć podaż pieniądza. co z kolei zwiększa popyt na waluty. Bank może to zrobić, sprzedając rezerwy walutowe, aby utworzyć odpływ kapitału. Gdy bank sprzedaje część swoich rezerw walutowych, otrzymuje płatność w formie waluty krajowej, którą wykracza poza obieg jako składnik aktywów. Podtrzymanie kursu walutowego nie może trwać wiecznie, zarówno jeśli chodzi o spadek rezerw walutowych, jak również czynniki polityczne i gospodarcze, takie jak wzrastające bezrobocie. Zdewaluowanie waluty poprzez zwiększenie stałego kursu wymiany powoduje, że towary krajowe są tańsze niż towary zagraniczne, co zwiększa popyt na pracowników i zwiększa produkcję. W krótkim okresie dewaluacja również zwiększa stopy procentowe, które musi zostać zrównoważone przez bank centralny poprzez zwiększenie podaży pieniądza i zwiększenie rezerw walutowych. Jak wspomniano wcześniej, wspieranie sztywnego kursu walutowego może szybko spożywać rezerwy krajów, a dewaluacja waluty może zwiększyć rezerwy. Niestety dla banków, ale na szczęście dla Ciebie, inwestorzy są dobrze świadomi, że można wykorzystać strategię dewaluacji i zbudować ją w ich oczekiwania. Jeśli rynek spodziewa się, że bank centralny złorzeczy walutę, co zwiększyłoby kurs walutowy, nie można zrealizować możliwości zwiększenia rezerw zagranicznych poprzez wzrost łącznego popytu. Zamiast tego bank centralny musi wykorzystać swoje rezerwy, aby zmniejszyć podaż pieniądza, co zwiększa krajową stopę procentową. Anatomia kryzysu Jeśli zaufanie inwestorów do stabilności gospodarki zostanie zepsuło się, postarają się wydobyć pieniądze z kraju. Jest to określane jako lot kapitału. Gdy inwestorzy sprzedają swoje inwestycje denominowane w walucie krajowej, przeliczają te inwestycje na walutę obcą. Powoduje to pogorszenie się kursu walutowego, co skutkuje ucieczką od waluty, co może uniemożliwić krajowi finansowanie wydatków kapitałowych. Przewidywanie, w jakim kraju nastąpi kryzys walutowy, obejmuje analizę zróżnicowanego i złożonego zbioru zmiennych. Istnieje kilka wspólnych czynników łączących najnowsze kryzysy: kraje bardzo zapożyczyły (deficyt na rachunku obrotów bieżących) Wartości walut wzrosły gwałtownie Niepewność co do działań rządu powodowała, że ​​inwestorzy zirytowali Przyjrzyj się kilku kryzysom, aby zobaczyć, jak grają inwestorom : Przykład 1: Kryzys latynoamerykański z 1994 r. 20 grudnia 1994 r. Meksykańskie peso zostało zdewaluowane. Gospodarka meksykańska znacznie się poprawiła od 1982 roku, kiedy to ostatnio doświadczyła wstrząsów, a stopy procentowe na meksykańskich papierach wartościowych były na poziomie pozytywnym. Kilka czynników przyczyniło się do kolejnego kryzysu: Reformy gospodarcze z końca lat osiemdziesiątych, mające na celu ograniczenie narastającej inflacji, zaczęły pękać w miarę osłabienia gospodarki. Zamach na meksykańskiego kandydata na prezydenta w marcu 1994 r. Wywołał obawy przed wyprzedażą waluty. Bank centralny siedział na szacowanym 28 miliardów w rezerwach zagranicznych, które miały utrzymać stabilność peso. W ciągu niespełna roku rezerwy zniknęły. Bank centralny zaczął przeliczać krótkoterminowe zadłużenie denominowane w pesos na obligacje denominowane w dolarach. Konwersja spowodowała zmniejszenie rezerw walutowych i wzrost zadłużenia. Kryzys wywołał samobójstwo, gdy inwestorzy obawiają się, że rząd zadośćuczynił za dług. Kiedy w grudniu 1994 r. Rząd zdecydował się na złagodzenie waluty, popełnił poważne błędy. Nie oddzieliła waluty wystarczająco dużą ilością, co wskazywało, że mimo że nadal stosowała się do polityki spójności, nie chciała podejmować niezbędnych bolesnych kroków. Doprowadziło to inwestorów zagranicznych do radykalnego obniżenia kursu peso, co ostatecznie zmusiło rząd do podniesienia krajowych stóp procentowych do prawie 80. To odbiło się znacząco na PKB kraju. która także upadła. Kryzys został ostatecznie złagodzony przez awaryjną pożyczkę ze Stanów Zjednoczonych. Przykład 2: Azjatycki kryzys z 1997 r. Azja Południowo-Wschodnia była gospodarzem gospodarek tygrysów i kryzysu w Azji Południowo-Wschodniej. Inwestycje zagraniczne wylały od lat. Słabo rozwinięte gospodarki doświadczają szybkiego tempa wzrostu i wysokiego poziomu eksportu. Szybki wzrost przypisywano projektom inwestycyjnym, ale ogólna produktywność nie spełniała oczekiwań. Chociaż dokładna przyczyna kryzysu jest kwestionowana, Tajlandia była pierwszą, która miała problemy. Podobnie jak Meksyk, Tajlandia oparła się głównie na długach zagranicznych. sprawiając, że znikają na krawędzi braku płynności. Przede wszystkim inwestycja zdominowana przez nieruchomości była nieefektywnie zarządzana. Ogromne deficyty na rachunku obrotów bieżących były utrzymywane przez sektor prywatny. które w coraz większym stopniu polegały na inwestycjach zagranicznych na utrzymanie się na powierzchni. To naraziło kraj na znaczne ryzyko walutowe. Ryzyko to wzrosło, gdy Stany Zjednoczone zwiększyły krajowe stopy procentowe, co ostatecznie obniżyło wartość zagranicznych inwestycji w gospodarkę Azji Południowo-Wschodniej. Nagle deficyt na rachunku bieżącym stał się ogromnym problemem, a zaraza finansowa szybko się rozwinęła. Kryzys w Azji Południowo-Wschodniej wynikał z kilku kluczowych kwestii: w miarę utrwalania się stałych kursów walutowych wiele walut w Azji Południowo-Wschodniej obniżyło się. Gospodarka Azji Południowo-Wschodniej odnotowała gwałtowny wzrost zadłużenia prywatnego, który był podtrzymywany w kilku krajach przez nadmierne spłatę aktywów. Domysły wzrosły w miarę spadku napływu kapitału zagranicznego. Inwestycje zagraniczne mogły być przynajmniej częściowo spekulacyjne, a inwestorzy mogli nie zwracać wystarczającej uwagi na związane z tym ryzyko. Wyciągnięte wnioski Istnieje kilka kluczowych wniosków płynących z tych kryzysów: gospodarka może być początkowo wypłacalna i nadal ulega kryzysowi. Niewielka ilość długów nie wystarcza, aby funkcjonować polityka. Nadwyżki w handlu i niskie stopy inflacji mogą zmniejszyć stopień, w jakim kryzys dotyka gospodarkę, ale w przypadku finansowych narasta ograniczenia dotyczące spekulacji w krótkim okresie. Rządy często będą zmuszone do zapewnienia płynności prywatnym bankom, które mogą inwestować w krótkoterminowe długu, które będzie wymagać płatności bliskich terminów. Jeśli rząd inwestuje również w dług krótkoterminowy, może bardzo szybko przebiegać przez rezerwy walutowe. Utrzymanie stałego kursu walutowego nie czyni polityki banków centralnych działaniem tylko na wartości nominalnej. Choć ogłoszenie intencji utrzymania kursu może pomóc, inwestorzy będą ostatecznie patrzeć na zdolność banków centralnych do utrzymania polityki. Bank centralny będzie musiał oddzielić w wystarczający sposób, aby być wiarygodnym. Konkluzja Wzrost gospodarczy w krajach rozwijających się jest ogólnie korzystny dla gospodarki światowej, ale tempo wzrostu, które jest zbyt szybkie, może wywołać niestabilność. i wyższą szansę na lot kapitałowy i działa na waluty krajowej. Wydajne zarządzanie bankami centralnymi może pomóc, ale przewidywanie drogi, jaką ostatecznie przyjmie gospodarka, jest trudną drogą do zaplanowania. Rodzaj podatku od zysków kapitałowych poniesionych przez osoby prywatne i korporacje. Zyski kapitałowe to zyski inwestora. Zamówienie zakupu zabezpieczenia z lub poniżej określonej ceny. Zlecenie z limitem kupna umożliwia określenie podmiotów gospodarczych i inwestorów. Reguła Internal Revenue Service (IRS), która umożliwia wycofanie bez kary z konta IRA. Reguła wymaga tego. Pierwsza sprzedaż akcji przez prywatną firmę do publicznej wiadomości. IPO są często wydawane przez mniejsze, młodsze firmy szukające. Wskaźnik zadłużenia jest wskaźnikiem zadłużenia stosowanym do pomiaru dźwigni finansowej firmy lub wskaźnika zadłużenia stosowanego do pomiaru jednostki. Typ struktury wynagrodzeń, w ramach której specjaliści zarządzający funduszami zazwyczaj zatrudniają, w których część rekompensaty jest oparta na wynikach. Zanikowany kryzysem gospodarczym w Malawi Joyce Banda, pierwsza kobieta prezydent Malawi8217, odznacza swój pierwszy rok objęcia urzędu od chwili wejścia w życie po śmierci Prezydent Bingu Wa Mutharika w kwietniu 2017 r. Tysiące Malawian w niedzielę (07.04.13) dołączyło do prezydenta Malawi8217s Joyce Banda, kiedy obchodziła swój pierwszy rok swojego stanowiska. Została zaprzysiężona 7 kwietnia 2017 r. Po tym, jak prezydent Bingu Wa Mutharika zmarł na zatrzymanie akcji serca. Druga kobieta prezydenta Afryki8217s doszła do władzy zgodnie z zapisami konstytucji, które wymagają, aby wiceprezes przejął urząd automatycznie po śmierci prezydenta. Wśród wyzwań, które odziedziczył Prezydent Joyce Banda, pogorszyła się sytuacja gospodarcza, która częściowo spowodowała niekorzystne relacje między późnym prezydentem Bingu Wa Muthariką a zewnętrznymi darczyńcami. Kiedy przysięgła prezydent Banda, wielu Malawian miał nadzieję, że ustali krajową gospodarkę. Ale rok później, opinie o tym, czy udało się poprawić perspektywy gospodarcze kraju, są podzielone. Bolesne środki oszczędnościowe Jej decyzja o dewaluacji lokalnej waluty, kwacha, w celu ustabilizowania gospodarki, została okrzyknięta przez Międzynarodowy Fundusz Walutowy (MFW), ale doprowadziła do protestów w kraju, w tym ogólnokrajowego strajku urzędników służby cywilnej w lutym. Urzędnicy domagali się podwyżki wynoszącej ponad 65 procent, mówiąc, że dewaluacja spowodowała inflację, która poważnie zepsuła ich wynagrodzenia. Powiedzieli, że cena kukurydzy, cukru i soli oraz usług wzrosła ponad czterokrotnie. Według Centrum Problematyki Społecznej, lokalnej instytucji badawczej zajmującej się kosztami życia w mieście Malawi, sytuacja żywnościowa w tym kraju jest nadal tragiczna. W kraju, w którym minimalne miesięczne wynagrodzenie wynosi około 20 (15 euro), rodzina sześciu osób potrzebuje średnio 200 miesięcznie na zaspokojenie podstawowych potrzeb żywieniowych. Jednym z rezydentów Malawi, który nie jest zadowolony z reform gospodarczych prezydenta Banda8217 jest Klemens. Powiedział DW, że nie udało Malawianom. 8220 Odkąd Mutharika zmarła, inflacja wzrosła z 7,9 do 37,9 procent, co oznacza, że ​​nasz styl życia jest dotknięty, 8221 powiedział. Narkotyki i kukurydza zamiast uroczystości Abel Mwanyungwe, wykładowca ekonomii na Uniwersytecie w Malawi, uważa, że ​​źle, że prezydent Banda wydał pieniądze na obchody swojego pierwszego roku swojego biura. Fundusze powinny być wykorzystane do dostarczania Maławianom niezbędnych potrzeb. 8220Dzieciaj, kiedy ludzie cierpią Narkotyki są rzadkie, prezydent może użyć pieniędzy, by zdobyć narkotyki i kukurydzę8221 zapytał. Jednak niektórzy Malawi uważają, że Banda osiągnął bardzo dużo w ciągu ostatnich 12 miesięcy, włączając w to zwiększenie pomocy dla darczyńców w kraju, kończąc kryzys paliwowy i niedobory na rynku forex po konsultacjach z sektorem prywatnym. Jeden z rezydentów Malawian, Bettie, powiedział DW, że Banda podjął konkretne decyzje, takie jak podpisanie połączenia energetycznego z Mozambikiem, odnowienie ważnych więzi dyplomatycznych z Wielką Brytanią, Zambią i Mozambikiem. 8221 Inne posunięcia, które zyskały jej pochwałę w niektórych kręgach, to sprzedaż prezydenckich odrzutowców i przyznanie urzędnikom podwyżki pensji po tym, jak wezwali strajk. Ale opozycja w Malawi obserwuje ją bardzo blisko i mają większość w parlamencie. Banda niedawno zarządziła proces grupy urzędników państwowych i byłych ministrów z poprzedniej administracji w sprawie zarzutów zdrady. Oczekuje się kandydowania w wyborach prezydenckich w maju 2017 r. Niektórzy analitycy twierdzą, że proces tych 12 najlepszych urzędników może mieć wpływ na jej kampanię. Może to być katalizatorem dalszych niepokojów, ponieważ Malawi spodziewają się jeszcze większego wzrostu cen żywności w ciągu roku. reuters Przemyt kukurydzy powoduje głód w Malawi Konsumenci kupują kukurydzę na rynku w Rumphi MZUZU, 1 marca 2017 r. (IRIN) 8211 Każdego ranka Bernadette Kilembe, z północno-malawskiego miasta Karonga, zmaga się z dwoma pokrewnymi problemami: aby prowadzić swoją restaurację, a ona musi wyżywić siebie i troje dzieci. Zaostrzanie obu tych problemów jest kosztem kukurydzy 8211 Malawi8217s podstawowej żywności 8211, która stała się zbyteczna. W okresie od czerwca do października 2017 r. 20-litrowy wiadro kukurydzy kosztował ją od 500 do 750 kwacha (ok. 0,50 do 2). Teraz kosztuje 3000 kwacha (8) wiadro. To wystarczy, aby wyprodukować dwa posiłki dla mnie i dla moich dzieci, powiedział Kilembe. W dobrym roku Kilembe uprawia wystarczająco dużo kukurydzy w swoim ogrodzie, aby zaopatrzyć swoją restaurację i wyżywić rodzinę, ale suche okresy w sezonie wegetacyjnym 2017-2017 zmarniały jej plony. Nieprzewidywalne opady deszczu nie są niczym nowym w Malawi, ale w przeszłości Kilembe mógł kupić niedrogą kukurydzę od lokalnych dostawców. W tym roku sprawy są inne. W trakcie i po zbiorach z 2017 r. Przedsiębiorcy transgraniczni oferowali rolnikom w regionie znacznie lepsze ceny niż oferowane przez lokalnych przedsiębiorców. Większość tutejszych rolników myślała, że ​​jeśli sprzedadzą swoją kukurydzę i zatrzymają pieniądze, będą mogli kupić z rynku, gdy kukurydza, którą przechowują na własny użytek, zostanie wyczerpana - powiedział Masuzgo Zowani, pracownik społeczności i rolnik z Chirambo, w zachodniej dzielnicy Rumphi. Niestety nie wiedzieli, że wytwarzają lukę w dostawie kukurydzy zarówno na swoim obszarze, jak iw całym kraju, ponieważ ci, którzy zaoferowali lepsze ceny, zabrali kukurydzę z kraju. Teraz nie mogą sobie pozwolić na kukurydzę, którą można znaleźć na rynku. Zakazano eksportu Zakaz wywozu kukurydzy z Malawi zrealizowano w grudniu 2017 r., Kiedy okazało się, że sucha pogoda grozi niedoborem kukurydzy. Ale zakaz nie powstrzymał przedsiębiorców przed przemytem kukurydzy przez granicę do sąsiedniej Tanzanii i Mozambiku, gdzie osłabienie kwachy wobec dolara sprawiło, że kukurydza Malawi8217s była atrakcyjna dla kupujących. Kiedy ciężarówki przynoszą tu worki z kukurydzą z okolic, nie są one przeznaczone na nasz rynek, 8221 powiedział Kilembe. 8220Nie wiemy, gdzie to się dzieje, ponieważ kukurydza często przychodzi późnym wieczorem, kiedy mamy spać, a nie wczesnym rankiem.8221 8220 Kiedy samochody ciężarowe przynoszą tu torebki kukurydzy, to nie jest przeznaczone na nasz rynek. Nie wiemy, gdzie to się dzieje, ponieważ kukurydza często przychodzi późnym wieczorem8230 i nie ma tam tego dnia w ciągu dnia8221 Dan Msowoya, rzecznik partii opozycyjnej, sojusz na rzecz demokracji, obwinił boom w transgranicznym handlu państwowym ziarnem marketer, Korporacja Rozwoju Rolnictwa i Marketingu (ADMARC). W ostatnich latach ADMARC nie otrzymało wystarczającego wsparcia budżetowego, aby kupić od rolników nadwyżkę kukurydzy, przechowywać ją, a następnie odsprzedawać, pozostawiając zadanie w rękach prywatnego konglomeratu zwanego Mulli Brothers. Jednak rolnicy skarżyli się, że Mulli Brothers nie oferowali im dobrych cen, w wyniku czego wielu sprzedawało swoją kukurydzę zamiast handlarzom z zagranicy, nie zatrzymując nawet części plonów do konsumpcji. Urzędnicy państwowi wzywają teraz społeczności do zaprzestania sprzedaży kukurydzy transgranicznym przedsiębiorcom, niezależnie od cen, które oferują, ale wiadomość wydaje się być spóźniona. Zepsucie policji Wysiłki policji lokalnej w celu powstrzymania przemytu kukurydzy do Tanzanii były w większości nieudane. Kiedy zwiększyliśmy siłę roboczą na lądzie i zatrzymywaliśmy ciężarówki przewożące kukurydzę, przemytnicy zaczęli przewozić kukurydzę na rowerach i wyglądało to tak, jakby należało do osoby, która je zabrała do domu, powiedziała oficer policji w Karongi William Kadzayekha. Ale po tym zaczęliśmy brukować, zaczęli przerzucać kukurydzę na łodzie przez jezioro Malawi i łącząc się z rzeką Songwe. Wiemy, że to robią, ale nie możemy nic zrobić. Mamy oficerów, którzy wyszkolili się jako eksperci morscy, ale nie ma łodzi dla tych oficerów. Wielu mieszkańców Karonga obwinia policję za to, że kukurydza przechodzi przez blokady drogowe, rzekomo w zamian za łapówki. Mamy wiele blokad z Karonga do posterunku granicznego Songwe. Policja zajmuje się tymi blokadami, ale uprawy żywności, takie jak kukurydza, nadal przekraczają granice. Ciekawe, jak to mogło się zdarzyć, gdyby policja nie wpuszczała łapówek, powiedział najwyższy szef Kyungu, najwyższy rangą władzę w dzielnicach Karonga i Chitipa. Mieszkańcy zaangażowali policję w walkę o problem, nawet ścigając ich z przeszkód. Ale chociaż mogło to spowolnić ruch kukurydzy ciężarówką, nie wpłynęło to na transport łodzi. W ostatnią noc IRIN świadczyła, że ​​kukurydza jest załadowana na łodzie na jezioro Malawi, zaledwie kilkaset metrów od posterunku policji w Karonga. Zapotrzebowanie i popyt Malawiani przedsiębiorcy transgraniczni kupujący towary w Tanzanii na sprzedaż w Malawi również donoszą, że widzą ogromne stosy kukurydzy w Tanzanii granicy Kasbusu. Uważa się, że kukurydza jest tam przepakowana do dalszego transportu w regionie. Stosy kukurydzy, które widzimy, są zazwyczaj większe niż to, co widzimy po stronie Malawii, powiedziała Grace Kumwenda, która kupuje wyroby w Mbeya w Tanzanii i sprzedaje je w Mzuzu. Ekonomista Henry Kachanje twierdzi, że rosnącym kosztem rynkowym kukurydzy jest prosta podaż i popyt: W miarę przenoszenia się większej ilości kukurydzy z kraju, malejący popyt na rynku maleje, a ceny rosną. Obecnie większość rynków ADMARC w całym kraju nie ma zapasów kukurydzy. Kiedy pojawiają się ograniczone zapasy, są one reglamentowane, sprzedawane ilości to zaledwie 5 kg na osobę. Decyzja rządu z roku 2017 z roku ubiegłego o zastąpieniu dopłat do ceny paliwa automatycznymi korektami ceny paliwa 8211, w których koszt automatycznie odzwierciedla globalne wahania cen 8211 doprowadziły do ​​rekordowo wysokich kosztów paliwa, które prywatni handlowcy kukurydzy również przenoszą na konsumentów. 8211 Zobacz więcej na: irinnews. orgReport97571Maize-przemyt-tworzy-głód-w-Malawisthash. ATxlr5aq. dpuf Lilongwe Podjęła osobistą obniżkę płac, obiecała reformy, wznowiła wypłaty pomocy od zachodnich darczyńców i oddała prywatny odrzutowiec jej poprzednika8217. Prezydent Malawi8217s, Joyce Banda, wydaje się podejmować wszelkie właściwe kroki, aby pozyskać serca i umysły tego zubożałego narodu południowoafrykańskiego, w którym żyje około 14 milionów ludzi. Ponad 65% ludności żyje poniżej granicy ubóstwa, 1,4 miliona dzieci zaangażowanych w pracę dzieci i 74 procent w kraju zarabia na życie za mniej niż 1,25 dolara dziennie, Malawi jest gotowe na zmiany, a Banda jest twarzą od prawie roku. W kwietniu 2017 r. Po gwałtownej śmierci swego poprzednika mercury, Bingu wa Mutharika, wzięła udział w głosowaniu prezydenta, który w kwietniu 2017 r. Objął prezes, ale ta popularność szybko ulega szybkiemu likwidacji, wdrażając bolesne zasady oszczędnościowe, aby ustalić napiętą gospodarkę. Kraj uzależniony od pomocy drżał pod zmarłą Muthariką, której kłótnie z międzynarodowymi darczyńcami doprowadziły do ​​zamrożenia głównych pakietów pomocy w wysokości około 500 milionów dolarów. Cięcie pomocy, które tradycyjnie stanowiło 40 procent budżetu kraju82, zbiegło się z ciągłym spadkiem sprzedaży tytoniu, głównym eksporterem Malawi8217, który spadł o ponad 50 procent od 2017 r. W próbie wyciągnięcia gospodarki po kryzysie Banda podjęła szereg reform, z których niewiele znalazło przychylność miejscowej ludności. Być może jej największym hazardem było rozwijanie bliskich więzi z międzynarodowymi instytucjami finansowymi, takimi jak Międzynarodowy Fundusz Walutowy (MFW), których ciężkie plan oszczędności zostały niedawno podpalone w krajach takich jak Grecja, Irlandia i Hiszpania. W rzeczywistości eksperci twierdzą, że wizyta wysokiego szczebla na początku tego miesiąca przez szefa MFW Christine Lagarde mogła wyrządzić więcej szkody niż pożytku z powodu braku popularności Banda8217s. Już prezydent skapitulował na niepopularne reformy, których domagał się MFW i inni zachodni darczyńcy, z którymi Malawi jest w dużym stopniu uzależniony, np. Dewaluacja waluty o 49 procent, trzy razy wzrasta ceny ropy naftowej i wycinanie subsydiów, przenosząc się do automatycznego paliwa mechanizm dostosowania cen. Reformy te wywarły druzgocący wpływ na domino w biednych krajach, dotykając ludzi takich jak Shadreck Kumwembe, nauczyciel w szkole podstawowej, który zarabia mniej niż dolara dziennie. 8220Moje realne dochody zmniejszyły się o połowę w ciągu ostatnich kilku miesięcy z powodu dewaluacji, a jednak ceny żywności wzrosły 8212 Nie mogę zapłacić za wszystko, 8221 Kumwembe, który również ujawnił, że nie otrzymał pensji od rządu w w ciągu ostatnich trzech miesięcy, powiedziała IPS. Ceny towarów wzrosły i spowodowały, że inflacja w grudniu 8211 r. Wyniosła 33,3 procenta, a prognoza rządu wyniesie około 18 procent w 2017 r. Najnowsze dane z Centrum troski społecznej, lokalnej instytucji badawczej koncentrującej się na kosztach utrzymania w mieście Malawi, wykazało, że od kiedy Banda przejęła kontrolę, sześcioosobowa rodzina potrzebuje średnio 200 dolarów miesięcznie na zaspokojenie podstawowych potrzeb żywieniowych 8211 złych wieści w kraju, w którym minimalna miesięczna płaca wynosi około 20 dolarów. 17 stycznia, zaledwie kilka dni po wizycie w Lagarde8217, tysiące Malawian wyszły na ulice spokojnie we wszystkich trzech głównych miastach kraju na pierwsze protesty na dużą skalę pod wodzą Bandy, przeciwko tym, co oni opisali jako złe normy ekonomiczne 82221 IMF8217. 8220 Wina polityki MFW za wszystkie wysokie ceny i straty w pracy, jakie doświadczamy. Podkreślenie Lagarde8217, że Malawi kontynuuje tę ścieżkę podkreśla, jak dotknąć MFW jest z rzeczywistością, 8221 powiedział James Chivunde, urzędnik służby cywilnej, który przystąpił do protestów w zeszłym tygodniu. 8220Lecz Prezydent Mutharika odmówił wysłuchania ich (MFW), aby zdewaluować kwacha (lokalną walutę), ponieważ wiedział dokładnie, jak to wpłynie na nas, 8221 Lloyd Phiri, kolejny protestujący, powiedział IPS. Według Johna Kapito, szefa stróża znanego jako Stowarzyszenie Konsumentów w Malawi, Banda 8220 przekazała władzę 8221 MFW i Bank Światowy. 8220 Podobnie jak wielu przywódców krajów ubogich, problem z Joyce Banda polega na tym, że sama nie myśli. Słucha wszystkiego, co jej mówią MFW i Bank Światowy. Ona (zgodziła się) zdewaluować kwacha, zgodziła się na usunięcie subsydiów na paliwo, nie biorąc pod uwagę wpływu tych decyzji na biednych, 8221 powiedział Kapito, który pomógł zorganizować ostatnie demonstracje. Tymczasem MFW jest nieugięty, że jedynym wyjściem z cyklu ubóstwa jest dla Malawi dalsze stosowanie się do zaleceń funduszu. 8220 Podjęto olbrzymie wysiłki ze strony rządu Malawii i ludności Malawi i bardzo ważne jest, aby pozostać na tym polu, 8221 Lagarde powiedziała podczas konferencji prasowej, która odbyła się w stolicy Lilongwe 5 stycznia. Zapewniała, że ​​kraj jest na krawędzi wskazuje, że wkrótce inflacja zacznie spadać i skłonić bank Rezerwy Malawi (RBM) do ponownego określenia podstawowej stopy kredytowej. 8220Inwestorzy wrócimy i jesteśmy pewni, że wzrośnie wzrost, 8221 dodała. Niektórzy eksperci gospodarczy są skłonni zgodzić się z tymi sentymentami. 8220 Nie będzie szybkich ustaleń, ale jakakolwiek zwrotu z obecnego kursu będzie katastrofalna, 8221 powiedział Ben Kalua, profesor ekonomii w Chancellor College, część Uniwersytetu w Malawi. 8220Wymiana jest wiarygodna i spójna polityka, która ma na celu zwiększenie wzrostu gospodarczego, zapewniając rozwój i ochronę sieci bezpieczeństwa socjalnego oraz zwiększanie dostępu do usług finansowych, tak aby wszyscy, w tym także biedni, mieli dostęp do kredytów - stwierdził 8221. Dyrektor wykonawczy Sieci Wymiaru Sprawiedliwości Malawi, Dalitso Kubalasa, poparł również MFW i obwiniał za późno Mutharikę za opóźnienie w realizacji reform gospodarczych. 8220 Teraz płacimy koszty poprzedniej administracji8217 (polityki), ale musimy pozostać na kursie (rozwiązać) problemy gospodarcze, 8221 Kubalasa powiedział IPS. Przyznając, że rząd nie docenił wpływu polityk oszczędnościowych na masę, minister finansów Ken Lipenga podkreślił, że wsparcie donatorów umożliwia rządowi wdrożenie budżetu fiskalnego, który zapewnia odpowiednie zasoby na dostarczanie usług socjalnych i zwiększenie środków przeznaczonych na amortyzację najbardziej wrażliwych. 8220 Wprowadziliśmy żywność dla programów pracy mających na celu pomoc najuboższym w naszych społecznościach w radzeniu sobie z niezamierzonymi skutkami reform, 8221 Lipenga powiedziała IPS. Ale malejąca popularność Banda8217 może mieć negatywny wpływ na skuteczne wdrażanie reform, gdy przygotowuje się do wyborów w przyszłym roku. Jej największy test przyjdzie, gdy parlament zwołuje w lutym, kiedy będzie zmuszona liczyć się z faktem, że wielu członków jej partii rządzącej traci wiarę w jej przywództwo. allAfrica Ostatnie komentarze Strony w tleK กระทบ kryzysu finansowego na Malawi Wpływ kryzysu finansowego na Malawi był jak dotąd ograniczony. Sektor finansowy jest mały i mniej wyrafinowany, a dwa (z dziewięciu) banków komercyjnych dominują w sektorze bankowym. Zagraniczne inwestycje bezpośrednie i portfelowe są bardzo niskie. Jednak większość banków komercyjnych zgłosiło trudności w dostępie do zagranicznych linii kredytowych. Ponadto ruchy kursowe na zachodzie mają negatywny wpływ na napływ pomocy zagranicznej do Malawi. Na przykład wpływy DFIDrsquos (w ekwiwalencie Malawi Kwacha) zostały zmniejszone o około 25 procent z powodu deprecjacji funta brytyjskiego w stosunku do dolara amerykańskiego. W perspektywie średnio - i długoterminowej skutki drugiej rundy kryzysu finansowego mogą mieć znaczący negatywny wpływ na Malawi poprzez jego wpływ na wywóz towarów i przekazy pieniężne. Sektor produkcyjny Malawirsquos mógłby zostać poważnie dotknięty przez ograniczony popyt na eksport kraju, głównie tytoniu, cukru i herbaty. Eksport ten jest szczególnie naraŜony, poniewaŜ UE i USA są głównymi celami. Ponadto Malawi otrzymuje znaczną ilość przelewów zagranicznych (około 4 procent PKB). Zatem spowolnienie gospodarki światowej gospodarki prawdopodobnie będzie miało znaczący negatywny wpływ na rachunek bieżący Malawirsquos. Złożone przez Cho on Thu, 12182008 - 20:02 Być może lepiej rozróŜniać między redukcją przekazów (co jest mało prawdopodobne) a spowolnieniem wzrostu przekazów pieniężnych (co przewiduje zespół przygotowany przez zespół przekazów Banku Światowego). Ze skrajnym kryzysem gospodarczym na świecie Afryka jest jeszcze bardziej otwarta na biznes niż kiedykolwiek wcześniej. W związku z nieakceptowalnym bolesnym rakiem finansowym rozprzestrzeniającym międzynarodową sieć finansową, jest mało prawdopodobne, by Afryka miała wpływ na tę samą skalę, co na zaawansowane gospodarki globalne. Chodzi głównie o to, że systemy infrastruktury finansowej w Afryce nie są złożone i wyrafinowane, jak w przypadku innych zaawansowanych gospodarek. dzięki Bogu za to Zaawansowane i wyrafinowane w tych gospodarkach ma mniej regulacji, która zachęca do niekontrolowanej chciwości, która wpływa na te gospodarki. Na przykład, w jaki sposób można pojedynczo oszustwać USA i światową gospodarkę o 50 miliardów w odprężających ramach regulacyjnych, aby poprowadzić takie działania. Musimy ustanowić silną ramę reglamentacji w krajach afrykańskich, udzielając pomocy Banku Światowego, aby zapewnić, że osoby takie, jak te z USA lub innych zaawansowanych gospodarek, nie mogą obniżyć gospodarki krajów afrykańskich. Musimy wyciągnąć naukę z tych błędów. Możliwości handlowe i inwestycyjne w Afryce w związku z obecnym kryzysem gospodarczym to jedna z kwestii, które można omówić na konferencji w Abuja w Nigerii w dniach 8-10 czerwca 2009 r. Na Międzynarodowej Konferencji na temat Wzrostu Przemysłu, Inwestycji i Konkurencyjności w Afryce (IGICA). Odwiedź witrynę internetową kfintigica, aby zarejestrować swoje zainteresowanie udziałem. Podobnie jak każda inna osoba w gospodarce światowej, pragnę zrozumieć znaczenie zawirowań finansowych dotkniętych krajów rozwiniętych, dla krajów rozwijających się, w tym Malawi. W tym poście krótko o czymś opowiem. W tym celu przedstawię pewne założenia dotyczące głównie zachodniego spowolnienia gospodarczego w perspektywie krótko-, średnio - i długoterminowej. Jako punkt wyjścia przyjmijmy, że pogorszenie koniunktury będzie nadal kłopotliwe z krajami zachodnimi za jakiś czas, biorąc pod uwagę fakt, że część jego życia jest ukryta w tym, czy konsumenci wkrótce odzyskają zaufanie do rynków finansowych, czy nie, to ktoś by argumentował, że dla krajów takich jak Malawi, krótkotrwały okres jest mniej obciążający, ponieważ Malawi nie ma tętniącego życiem rynku finansowego, a gospodarka Malawi jest tylko pośrednio i może związana z nią zdalnie. Gospodarka Malawi także nie jest napędzana przez rynek mieszkaniowy, którego upadek doprowadził do upadku sektora bankowego, wielu instytucji finansowych, zanim przeniósł się do prawdziwych gospodarek krajów rozwiniętych, a więc wpływ (krótki okres) niewiele ma w Malawi może stracić. W perspektywie średnioterminowej wpływ na gospodarkę Malawis zależy od tego, co Malawi robi, aby wytrzymać skutki. W przypadku, gdy Malawi pozostanie mniej innowacyjny w swoim opodatkowaniu, a wydatki rządowe nie zostaną skorygowane, kryzys może uderzyć nas przez międzynarodową pomoc. Choć niektórzy urzędnicy z instytucji wielostronnych mogą szybko twierdzić, że zrobią wszystko, aby chronić biednych (np. WB, MFW), co oznacza, że ​​nadal będą finansować budżety krajów rozwijających się, ich finanse zależą bezpośrednio od wpływu swoich dawców którzy są na schronach po kryzysie. Stany Zjednoczone na przykład straciły setki tysięcy miejsc pracy w wyniku kryzysu. Trwa ratacja finansowa większych banków, ale problemy, z których niektóre potrzebują kolejnych miliardów dolarów. Biorąc pod uwagę fakt, że Stany Zjednoczone i świat rozwinięty są największymi finansowcami W. Bank i wielu innych instytucji działających w krajach rozwijających się, nawet najbardziej optymistyczny analityk z pewnymi spostrzeżeniami powinien mieć możliwość przyjęcia tego założenia, chyba że zachodnie gospodarki szybko wskrzeszają , chęć finansowania Banku Światowego i innych instytucji rozwoju, a zatem programy krajów rozwijających się wygasną. W zależności od stopnia, w jakim tak się dzieje, skutki dla krajów rozwijających się mogą być duże, małe lub niezadowalające. Sprawa staje się bezwzględna, jeśli uważasz, że Wielka Brytania, której gospodarka i waluta były cudami Europy, a świat niedawno wycofał się z pracy, starał się ratować własne banki i obniżył stopy od 5 do zdumiewającego 2 do stymulować gospodarkę, coś, co nigdy się nie zdarzyło od dziesięcioleci temu. Again, think about this, if Iceland was a largest financier of Malawis programmes, it would be anyones guess what shape our economy would have assumed already given what happened to their economy recently. So, money from multilateral institutions andor bilateral donors may become sticky. We might also feel the hit through financial saving changes (e. g. parsimonious recruitment procedures, remuneration structures etc) in the NGOs and many donor funded programs. The other means through which Malawi could feel the heat is through international trade given that some of Malawis trading partners are Western. Assuming that the meltdown continues, then those who consume our exports will revise their choice baskets given that they have less purchasing power than before. They might also want to try import-substitution strategies for their economies. Depending on whether their actions could affect pricing of our commodities, Malawi may in future start experiencing low terms of trade (assuming it can still produce for export). Moreover the financial crisis seems to have invited nationalist ideas and protectionism. Depending on how much other nations think they should protect their markets, we could see an increase in import tariffs or unfavourable import quotas in those other nations. Whatever happens, it could be argued that developing nations may become worse off in that regard. The same medium term could also see remittances to developing countries from overseas being reduced as the economies that employ our friends plummet. Again, it should be easy to argue that as financial markets get hit overseas, foreign direct investments in countries like Malawi could decrease in diversity and value. One can read that from Obamas speeches when he consistently argues that. We need to protect our industries and jobs, we need to bring back all those jobs from China and other countries and have those machines manufactured on USA soil employing USA labour force Even though John Maynard Keynes would argue that in the long-run we are all dead, I will divert from his postulate and argue that for those that will embrace the long run, the impact of this crisis is likely going to shrink and finally vanish not only because nothing lives forever, but because in a world of technological change, it should be possible to see solutions to the crisis being hatched gradually. So even if Malawi became a rich nation with a vibrant housing market in the longer run, Malawi may not necessarily have to worry about this same problem because there will be a starting point The discussion so assumes that developing countries will suffer some consequences of the financial meltdown, however, let me leave pundits with some food for thought in form of counteractive questions: Is it possible from a political economy perspective, that the financial meltdown in the West coupled with the fact that developing countries may not be badly affected (on impact), may in fact be the turning point in history such that the future might as well see todays wealth ranking inverted (though not perfectly so) By that I mean could the crisis present an opportunity for developing countries to reorganise and develop their economies, so long the leaders of those economies have brains and the will to play it to their advantage As natural resource producers, and relatively less poor than before t he crisis, they would help set the economic development torn. All what is needed are the brains, acumen, will and regional integration. What do you think about this seemingly counterintuitive idea Do you think it is an opportunity or a misfortune Some of the things that Malawi could do to lessen any future impacts are: the Malawi Revenue authority would need to scramble to broaden its tax base among other things to prepare for any future shortfalls in donor assistance. There is also need to control government expenditure and reduce any monetary expansion growth strategies because any inflationary repercussion that could result from such strategies could be hard to handle in the absence of substantial foreign assistance. The country needs to strengthen its trade with local trading partners who have not been hit by the crisis and where transportation costs are low. However, it must be known that trade with surviving economies of the West is still important as most of our neighbours may not even need a good number of our products e. g. Uranium, Coal etc. There is also a need to diversify the economy and attempt to export different kinds of items to ensure some amount of foreign exchange even when some exports completely lose international demand. The technocrats should also critically study the decisive actions that are being taken by Western nations to salvage their banks in case Malawi may have to do the same one day. Obviously this is a diverse field and this post has just covered some broad outlines of the salient issues. Pundits in Malawi and elsewhere are welcome to comment anyhow even through the emails below. It would be helpful. CONTACTS greenwellmatchayayahoo. co. uk matchayawisc. edu bus4gmleeds. ac. uk Submitted by Bernabe Sanchez on Wed, 01072009 - 06:17 Khwima, Hope you are well. Positives: (1) The tobacco harvest was sold all in advance of the financial crisis and commodity price collapse, generating a record 465 million for 2008. (2) Oil and, very important for Malawi, fertilizer prices have fallen by over two thirds since their peak in mid-2008 (shipping costs have also fallen by 80). If prices remain at this level Malawi is likely to save over 300 million in its import bill during 2009. (3) Exports: sugar prices have been unaffected by the collapse of commodity prices more difficult to find info on tobacco and tea, but just as cocoa demand for these could be fairly income inelastic in world markets - cocoa prices are up 70 on the year a slight negative is that cotton is down 40 from its peak in 2008 uranium prices holding at 53 per lb, so new exports revenue in 2009 of 175m (down significantly from mid-2008 estimates, but still a very significant boost to the economy). So in my view as far as Malawis prospects for 2009 are concerned there are two issues of far greater importance than the global recession: (1) That a free and fair election takes place. (2) That the kwacha is allowed to depreciate to its real value against the USD - the current level of overvaluation (30) is unsustainable and damaging to the country. Submitted by luter on Tue, 05052009 - 15:02 There is a need to focus on the reduction of foreign remittances, World Bank remittances and on the improving of the domestic financial sector. If for the credits banks will attract less external foreign loans the impact of the global crisis on the financial sector will be minimal due to less currency exchanges and less demand of Pounds and USD. Submitted by Victor Chavula on Thu, 06252009 - 09:11 Hi Khwima, Long time since we last talked, I would like to know if you have followed up on this article and what effects have so far been experienced with the Current account, and how Malawi is responding to them. Can you please get in touch Victor Chavula Perth - Western Australia Submitted by philip vale on Mon, 11022009 - 04:11 the economy of malawi can never develop as long as there is no investment in the energy sector. how can you attract large investments if you do not have enough electricity to serve the current industry. Add new commentQuestion . Currency Trouble in Malawi Closing Case (Question. Currency Trouble in Malawi Closing Case (Question below article) When the former World Bank economist Bingu wa Mutharika became president of the East African nation of Malawi in 2004, it seemed to be the beginning of a new age for one of the worlds poorest countries. In landlocked Malawi, most of the population subsists on less than a dollar a day. Mutharika was their champion. He introduced a subsidy program for fertilizer to help poor farmers and gave them seeds. Agricultural output expanded, and the economy boomed, growing by 7 percent per year between 2005 and 2017. International donors loved him, and aid money started to pour in from the United Kingdom and the United States. By 2017, foreign aid was accounting for more than half of Malawis annual budget. In 2009, to no ones surprise, Mutharika was reelected president. Then things started to fall apart. Mutharika became increasingly dictatorial. He pushed aside the countrys central bankers and ministers to take full control of economic policy. He called himself Economist in Chief. Critics at home were harassed and jailed. Independent newspapers were threatened. When a cable from the British ambassador describing Mutharika as autocratic and intolerant of criticism was leaked, he expelled the British ambassador. Britain responded by freezing aid worth 550 million over four years. When police in mid-2017 killed 20 antigovernment protestors, other aid donors withdrew their support, including most significantly the United States. Mutharika told the donors they could go to hell. To compound matters, tobacco sales, which usually accounted for 60 percent of foreign currency revenues, plunged on diminishing international demand and the decreasing quality of the local product, which had been hurt by a persistive drought. By late 2017, Malawi was experiencing a full-blown foreign currency crisis. The International Monetary Fund urged Mutharika to devalue the kwacha, Malawis currency, to spur tobacco and tea exports. The kwacha was pegged to the U. S. dollar at 170 kwacha to the dollar. The IMF wanted Malawi to adopt an exchange rate of 280 kwacha to the dollar, which was closer to the black market exchange rate. Mutharika refused, arguing that this would cause price inflation and hurt Malawis poor. He also refused to meet with an IMF delegation, saying that the delegates were too junior. The IMF put a 79 million loan program it had with Malawi on hold, further exacerbating the foreign currency crisis. Malawi was in a tailspin. In early April 2017, Mutharika had a massive heart attack. He was rushed to the hospital in the capital Lilongwe, but ironically, the medicines that he needed were out of stockthe hospital lacked the foreign currency to buy them Mutharika died. Despite considerable opposition from Mutharika supporters who wanted his brother to succeed him, Joyce Banda, the vice president, was sworn in as president. Although no one has stated this publicly, it seems clear that intense diplomatic pressure from the United Kingdom and United States persuaded Mutharikas supporters to relent. Once in power, Banda announced that Malawi would devalue the kwacha by 40 percent. For its part, the IMF unblocked its loan program, while foreign donors, including the UK and United States, stated that they would resume their programs. Case Discussion Question (Answer must be no less than 225 words) 3. Now that Malawis currency has been devalued, what do you think the economic consequences will be Is this good for the economy Expert Answer

No comments:

Post a Comment